reklama

Kniha - ešte stále priateľ človeka?

Keď niečo robím na počítači,občas zabehnem na jeden nemenovaný chat. Pozrieť sa, či tam nie je niekto známy. Niekedy sa stane, že ako si tam tak visím a snažím sa vyzerať pre ostatných neprítomne, niekto si ma predsa len nájde...A ja sa chvíľu hrám na psychológa a snažím sa z jeho profilu tipovať sama pre seba čo je zač. Dnes ma v jednom profile zaujala veta, ktorá vypĺňala kolónku čítam knihy - pisateľ tam totiž doplnil: knihy nečítam, považujem to za stratu času. Keby som niečo také videla prvýkrát, asi by som to obišla iba jedinou myšlienkou. Ale takýto názor som už pár ráz videla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Súčasťou priestoru, ktorý obývam, je pomerne veľká knižnica. Nie sú v nej uložené samozrejme len moje knihy, ale aj knihy odborné, z prostredia medicíny, kuchárske knihy a časť, ktorú nazývam "rodinným dedičstvom". Knihy, na ktorých je už badať zub času, ošúchané, také, ktorým už vypadávajú zažltnuté stránky, tisíckrát zlepované. Postupne som ich sem sťahovala z babičkinej knižnice. Rozprávky, klasické príbehy ako Jana Eyrová, "winnetouvky"..z každého rožku trošku.

Keď som bola menšia, takmer stále som mala rozčítanú nejakú knihu. Prípadne aj viac naraz. Na každej povinnej prehliadke u doktorky odznela z úst mojej mamky veta "strašne veľa číta", myslená ako mierna výčitka v zmysle, že si "ničím zrak". Nie, že by našim prekážalo, že čítam...len sa báli o moje oči. Tá nutnosť mať stále po ruke niečo na čítanie mi zostala dodnes. Noviny, časopisy...ale najmä staré, dobré knihy. Pred spaním sa prehrýzam cez "Dejiny 20. století", k záveru sa snažím prepracovať aj v knihe, ktorá ma teraz úplne fascinuje - Marquézových "Sto rokov samoty". Nikdy som túto svoju záľubu neriešila, považovala som ju za čosi typické, bežné. Ale zrazu zisťujem, že možno o pár rokov to bude zvláštnosť - že ČÍTAM. Teda aj niečo iné okrem dennej tlače. Zopár ľudí mi povedalo, že na čítanie nie je čas. Nesúhlasím. Vždy sa nájde čas na dobrú knihu. Iste...aj ja čítam tie dejiny už vyše polroka. Po kúskoch, po pár stranách. Keď môžem, keď stíham. Ale nečítať, to si neviem predstaviť. A verím, že ešte stále sa nájde dosť tých, ktorí si nemyslia, že tráviť čas týmto spôsobom znamená strácať ho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na dnes stačilo, zo stola na mňa totiž "žmurká" moja obľúbená kniha...

Barbara Pavlíková

Barbara Pavlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

najviac toho povie pohľad do očí - aj slová však veľa napovedia. Zoznam autorových rubrík:  svet okoloduševné poryvySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu